Afrina World
ABOUT ENTRY LINKS TWITER FACEBOOK
Story ku
Rabu, 23 November 2011 • 7:10 PTG • 0 Comment here !

Entry aku kali ini agak pelik sedikit..Bagi aku la..Aku tak tahu la, bagi korang tak pelik..Kepada kawan-kawan aku yang kenal rapat dengan aku,korang mesti anggap aku nie periang,budak tak ada masalah,dan selalu cool..
Cool ke??Apa-apa je la..

Diri aku yang sebenarnya,aku tak akan tunjuk diri aku yang sedih kat orang because aku tak selesa kecuali my best friends only..Walaupun orang tu tak berniat untuk nak menyakitkan hati,aku tetap be cool dan tunjukkan dekat orang tu yang aku nie happy padahal :-

Buah berangan masak merekah,
Masak sebiji di dalam perahu,
Luka di tangan tampak berdarah,
Luka di hati siapa yang tahu.
Contoh paling senang aku bagi adalah kita sms dengan kawan kita..Kita boleh berlakon yang kita nie tak sedih..Alaa..Paling senangnya dengan BF/GF korang la kan..Korang mesti tak nak bagi dia tahu hal korang kenapa korang sedih kan?? Sebab korang tak nak orang yang korang sayang terjebak dengan kesedihan korang..Contohnya begitula..Begitu jugak dengan aku,kalau aku ada masalah aku akan cerita dekat best friend aku,TAPI kalau aku sedih,aku hanya berdiam diri and show diri aku dekat orang lain, bahawa aku tak sedih..Sebab apa aku buat begitu??Sebab aku tak nak orang yang tak bermaksudkan nak sakitkan hati kita rasa bersalah..

Lagi satu,aku tak akan menangis depan orang because menangis itu tandanya lemah..
So,kalau apa-apa yang membuatkan aku sedih,aku akan pergi ke tandas(if ada dekat sekolah) atau masuk bilik(if ada dekat rumah)..

Mesti korang rasa aku hipokrit..Bukan hipokrit just aku tak nak menyusahkan orang lain..Nanti kalau aku begitahu dekat orang lain mesti diorang cakap 'Eh,die nie tak boleh nak selesaikan sendiri ke?Masalah kecik pun nak dibesarkan dan nak bagitahu orang lain..Leceh ar',.Itu sebab aku tak nak bagitahu orang..

Cerita nie ada berkaitan dengan seseorang yang aku sayang walaupun sudah tali terputus yea..Tapi kami tetap kawan..'Kita tetap kawan kan?'.Katanya..Bro! Of coz la kita kawan,tak kan kita tak boleh kawan pulak,tapi tak boleh lebih macam selalu..huhu..:)Jawab aku selambe..Padahal,waktu nie aku dah keluar air mata dah..huhu..Bersabar je la..Aku redha dengan ketentuan Ilahi..Kita tidak boleh salahkan Allah kerana kita just merancang and Allah sahaja yang menentukan..

Banyak pengajaran pada tahun nie yang telah diberikan oleh Allah kepada aku..Aku tetap mengambil iktibar daripada situasi yang telah berlaku kepadaku walaupun gembira atau sedih..Aku menerimanya dengan ikhlas walaupun pahit sekalipun..

Sekian,entry Story ku..




PASTFUTURE
MY WORDS;





Welcome my readers. You've stepped onto my blog. I just shared what I like and feel.
  • Please behave yourself.
  • Don't take anything from this blog.I know which one is mine. Thank you :)


    FOLLOW HERE !

    @officiallyafrina

    Followers


    ♦ URL blog wajib ade not email
    ♦ Harsh words & Anon not allowed
    ♦ Iklan tidak dibenarkan di blog ni

    BLOG ARCHIVE;

  • Pening kepala
  • Pinjam buku Apa?
  • Library again?
  • Tak jadi??
  • Pusat Sumber
  • Story sikit
  • Letak cursor comel
  • cara nak centerkan tajuk post dan sidebar
  • Jiwang sekejap
  • Cara Nak ambil URL gambar